czwartek, 31 sierpnia 2017

Kolekcja hybryd Werusa rośnie

Tym razem "upolowałem" hybrydowy denar prawdopodobnie z nieoficjalnej emisji.
Dla odmiany nie pomylono stempli dwóch cesarzy a Lucjusza Werusa i jego żony Lucylli.
Styl portretu wskazuje na jakiś pokątny warsztat a potwierdza to błąd w napisach otokowych awersu.
Widać tam tytuł ARMENICVS a powinno być ARMENIACVS.
Teraz naprawdę zacząłem zastanawiać się ile z wcześniej pokazanych "mułów" to produkt stołecznej mennicy a ile to starożytne imitacje.
Style są naprawdę różne.W jednym przypadku nie ma wątpliwości co do oficjalności a chodzi mi o sesterca.
Jakiś czas temu zamieściłem na forum FAC osobny wątek o moich hybrydach.
Bardzo dużo daje mi opinia Pana Curtisa Claya gdyż ma ogromną wiedzę o takich  monetach.
Jeżeli on stwierdził ,że to nie jest oficjalny denar to z pewnością tak jest.
Moneta zachowała się w średnim ale w pełni czytelnym stanie.
Nie jest to subaeratus więc możliwe ,że coś nie tak jest z zawartością srebra w stopie.
Waga raczej nie odbiega od normy.
Opis monety.
Hybryda denarów RIC517 Lucjusz Werus/RIC775  Lucylla( mennictwo Marka Aureliusza) Waga 2,8 g. Mennica nieznana ok 164 rok n.e.
Awers:L VERVS AVG ARMENICVS (sic) głowa Lucjusza Werusa w wieńcu zwrócona w prawo
Rewers:PIETAS Pietas stojąca w lewo składająca ofiarę na ołtarzu,trzymająca pudełko z wonnościami.



 Kolekcja hybryd razem.Ile z nich pochodzi z oficjalnych emisji?
Tego na razie nie wiem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz